Ekonomi

Vestel’de yeni hedef; teknoloji devi olmak

Vestel’in yeni CEO’su Ergün Güler, “Brand Finance Türkiye’nin En İyi Fiyatlı Markaları Araştırması’nda geçen yıl 7 sıra yükselerek ilk 5’e girdik. Bu yıl listede yerimizi 3’e taşıdık. 4 yıl Önce 200’e çıktık. Bir milyon dolar olan marka değerimiz bugün 927 milyon dolara çıktı. Hedefimiz bu rakamı 2 milyar dolara çıkararak Türkiye’nin en değerli markası olmaktır. Tüm bu başarıları elde ederken, Toplumsal fayda yaratmayı da ön planda tutacağız. Voleybolla sürdürülebilir işbirliğimiz bunun en güzel örneğidir. Türkiye’nin şirket olarak voleybol ülkesi olması yolunda ülkemize destek olmaya devam edeceğiz” dedi.

Vestel’in yeni CEO’su Ergün Güler, IFA Berlin’de göreve başladı. Vestel’i teknoloji şirketi olarak konumlandırdıklarını kaydeden CEO Güler, şirketin geleceği ve odak alanları hakkında açıklamalarda bulundu.

CEO Güler, Vestel’in öngörüsünü şöyle açıkladı: “Marka yolculuğumuzda belirlediğimiz odak alanları donanım, tasarım, yazılım ve markadır. Hedefimiz, geleceğin teknolojilerine yatırımlarını hızlandırarak Vestel’in marka değerini 2 milyar dolara çıkarmaktır. Tüm bu başarıları elde ederken , toplumsal fayda yaratmayı da ön planda tutacağız. Voleybolla sürdürülebilir işbirliğimiz bunun en güzel örneğidir. İnsana yatırım, ülkeleri, şirketleri başarıya ve mutluluğa ulaştırır. Vestel, kimse yokken ‘Avrupa’nın en iyi kadınlarının’ yanında yer aldı. Federasyonumuzu ve oyuncularımızı en içten duygularımla tebrik ediyorum, desteklemeye devam edeceğiz” dedi.

CEO Güler’in konuşmasından öne çıkanlar şöyle:

“Hedef 2 milyar dolar marka değeri”

“Donanım, tasarım ve yazılım etrafında şekillenen stratejimizle marka değerimizdeki istikrarlı yükselişi sürdürmeye devam edeceğiz. Brand Finance Türkiye’nin En Pahalı Markaları Araştırması’nda geçen yıl 7 sıra yükselerek ilk 5’te yer aldık. Bu yıl ise 7 sıra yükselerek ilk 5’e girdik. 4 yıl önce yaklaşık 200 milyon dolar olan marka değerimiz bugün 927 milyon dolara çıktı.Hedefimiz bu rakamı 2 milyar dolara çıkararak en pahalı marka olmak Türkiye’de.

Teçhizat

Vestel, Avrupa’nın üç büyük TV üreticisinden biri olup beyaz eşyada ilk 5’te yer almaktadır. Manisa’daki Vestel City’de ürettiğimiz teknoloji, dünya çapında 160’tan fazla ülkeye ihraç ediliyor. Çalışmalarımız daha az elektrik ve su tüketen, dünya kaynaklarını korurken tüketiciyi de koruyan çalışmalardır ve hatta bu konuda bağımsız otoriteler tarafından ‘çığır açıcı’ olarak sınıflandırılmaktadır. Hem beyaz eşya hem de elektronik fabrikalarımızda olağanüstü bir üretim gücümüz var.

Yazılım gücü ve çevikliği

“Vestel bugün geldiği noktada teknoloji şirketi olma hedefine çok yaklaştı. Beyaz eşya, TV yapımcılığı gibi konvansiyonel alanlarımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz. Ancak dünyamız değişiyor. Ayak uydurmanın ötesinde Bu değişimle birlikte şirketlerin ve ülkelerin boyut değiştirmesini sağlayacak, hızla büyüme sağlayacak alanlara odaklanacağız. “Bu alanların başında otomotiv ekosistemi geliyor. Elektrikli araç şarj istasyonlarında ve otomotiv elektroniğinde önemli mesafeler kat ettik. Otomotivin yanı sıra batarya çözümlerimizle mobilitenin geleceğinde, yazılım gücümüzle de akıllı yaşamın geleceğinde değerli bir rol oynayacağız.”

Home Connectivity Alliance (HCA) kapsamında bir ilke imza attıklarını hatırlatan Güler, platformda dünyanın önde gelen tüm beyaz eşya markalarının bulunduğunu; ancak bağlantıyı sağlayan ilk firmanın Vestel olduğunun altını çizen Erdoğan, “HCA altyapısı kullanılarak yapılan Samsung ve LG işbirlikleri ile kullanıcılar tüm ev aletlerini Vestel’in VeeZy uygulaması üzerinden yönetebilecek. Yine tüm ev aletleri, HCA altyapısı üzerinden yönetilebilecek. Samsung’un SmartThing ve LG’nin ThinQ uygulamaları Vestel’in beyaz eşyaları yönetilecek. Dünyada bir ilk olan bu işbirlikleri Vestel’in yazılım gücünün ve çevik şirket yapısının doğal bir sonucu.”

Güler sözlerini şöyle sürdürdü:

Yeni girilen pazarlarda derinleşme

“Ürettiğimiz teknolojiyle dünyanın 160’tan fazla ülkesine ulaşıyoruz. Geçen yıl 2,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Çeyrek asırdır sektörümüzün ihracat şampiyonu olduk. Tabii ki odağımız Küresel ticarette rekabet gücümüzü korumaya devam edeceğiz.Markalarla yapılan lisans anlaşmaları ve uluslararası işbirlikleri önemini koruyacak.Avrupa’daki güçlü varlığımızı sürdürürken, Afrika, Latin Amerika ve Asya gibi yeni pazarlarda da derinleşeceğiz.

“Vestel’in temelinde toplumla bağ kurmak var”

Bir ülkenin en pahalı varlığı insan sermayesidir. İnsanlığa yatırım, ülkeleri ve şirketleri başarıya ve mutluluğa taşır. Vestel, kimse yokken “Avrupa’nın en iyi kadınlarının” yanındaydı. Birinci Spor Bakanlığımızı, Voleybol Federasyonumuzu, Federasyon Liderimiz Mehmet Akif Üstündağ’ı, teknik ekibimizi, çalışkan oyuncularımızı canı gönülden kutluyorum. Pek çok başarıya imza atacağız ve Vestel olarak Türkiye’nin voleybol ülkesi olmasına destek olmaya devam edeceğiz.

30 yıldır sporun farklı alanlarına destek veriyoruz. Voleybolun yanı sıra futbol, ​​hentbol, ​​jimnastik, yelken ve engelli sporculara da destek veriyoruz. Sporcularımız bize jimnastikte şampiyonluk yaşatmaya devam ediyor. Paris Olimpiyatları için şimdiden çok heyecanlıyız. Öte yandan bedensel engelli sporcularımızın başarıları bizi gururlandırıyor. Toplumun gelişimi için sporun kritik değerinin bilincindeyiz ve spora yatırım yapmaktan asla vazgeçmeyeceğiz.” – İSTANBUL

yayladagihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu